Door de uitlaat gaat er nog eens 0,2 seconden van het bekende sprintje af. Daarnaast kun je je klaarmaken voor een intercooler van Forge Motorsport die ‘ervoor zorgt dat de inlaattemperaturen ook onder de meest veeleisende omstandigheden optimaal blijven’. Volgens Mckay wordt je Mazda MX-5 niet alleen sneller door het supercharger-pakket, maar is er ook gekeken naar het ‘behoud van ultieme betrouwbaarheid’.
Mckay is van mening dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn om het pakket te installeren. ‘De Rotrex-supercharger is BBR’s meest recht-toe-recht-aan geforceerde-luchtinstallatie tot nu toe. Dat betekent dat het ver binnen de sleutelcapaciteiten ligt van de meeste doe-het-zelf-monteurs en makkelijk is voor elke professional.’De Britse tuning-experts BBR GTi sleutelen niet het liefst aan Golfjes zoals de naam doet vermoeden, maar aan de Mazda MX-5. Ze werken er al sinds de jaren tachtig aan zelfs. Hun jarenlange ervaring levert ook voor de MX-5’jes van 2015 tot 2019 goed nieuws op. Ze hebben er een eigen supercharger-pakket voor gebouwd dat in twee smaken komt.
De eerste heet Stage One en lift het vermogen van 184 pk naar 228 pk. Met dat vermogen krimpt de 0-naar-100-tijd met twee seconden (van 7,3 naar 5,3). Niet vervelend toch? Maar het pakket dat je echt wilt hebben is het Stage Two-pakket dat zorgt voor 253 pk. Het verschil met het eerst pakket zit hem in de dikke 2,5-inch uitlaat.